EXPUNERE DE MOTIVE
O
nouă Lege a Siguranţei Naționale
a României şi a Direcţiei Generale a Serviciilor de Informaţii, prin
UNIFICAREA
ACTUALELOR STRUCTURI informativ-operative, legal constituite la nivel
naţional, în scopul obţinerii, verificării, sintetizării, clasificării,
comunicării
şi valorificării informaţiilor în timp util ÎN ACTUL DE DECIZIE, ca o
importantă
verigă de legătură a anticelor principii democratice vulnerabile în
prezent, în
fata actualelor metode şi mijloace destabilizatoare, antidemocratice,
utilizate
în interese personale şi a partidelor politice.
Ca cetăţeni români, ne punem
întrebarea, care este preţul libertăţii noastre, cât de importantă a fost, este
şi va fi, activitatea Serviciilor de Informaţii în instaurarea ordinii şi liniştii
publice, CREŞTEREA EFICIENŢEI INSTITUŢIILOR STATULUI PENTRU INSTAURAREA DEMOCRAŢIEI
în România după 1989? Până când va fi furată avuţia naţională şi a cetăţenilor?
Până când instituţiile publice vor fi acuzate de ineficienta?
Cât de eficientă este Legea Siguranței Naționale propusă, în comparaţie cu Legea 51/1991 care prin prevederile Art. 11,
ABSOLVĂ CU PREMEDITARE de orice răspundere Preşedinţii şi Prim Miniştrii, nefiind
incluşi în acest Art. 11, autoeliminându-se de la accesul la informaţii pentru a
nu răspunde pentru faptele săvârşite cu premeditare, în fata legilor ?
DE CE Art. 27 şi 28 din Legea
51/1991 şi Art. 45 din Legea 14/1992, NU PERMIT PERSOANELOR cu atribuţii în domeniul
siguranţei naţionale, SĂ DENUNŢE în timp util POSIBILE ATENTATE la siguranţa naţională,
despre care iau cunoştinţă în timpul şi după încetarea activităţii, denunţ aprobat
numai cu încuviinţarea scrisă a şefului structurii din care fac parte? Cine a votat
articole ce anulează transparența puterii
statului şi implicit puterea cetăţenilor,
neinformarea privind încălcarea legilor şi instaurarea haosului social, economic?
La baza eficienţei noii propuneri legislative, se afla exprimarea
clară a unor PRINCIPII DE NECONTESTAT cum sunt: prevenţia, funcţionalitatea, adaptabilitatea,
rentabilitatea, confidenţialitatea, forţa coercitiva a tuturor acestor principii
aplicate, cuprinse în textul legii şi anexelor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
şi 12.
1. Organizarea şi funcţionarea
D.G.S.I. pe principiul “UNIREA FACE PUTEREA”, subordonarea directă, tehnic-operativ, Consiliului Suprem
de Apărare a Ţării şi, constituțional, Comisiei Parlamentare de Control a DGSI.
2. CSAT şi DGSI aplica MĂSURI
DE PREVENIRE cuprinse în Cap. I, II, III, IV şi V din Legea Siguranţei Naţionale
propusă ÎN SCOPUL ELIMINĂRII încălcării acestor prevederi.
3. RESPECTAREA acestor PREVEDERI,
VA CONTRIBUI în mod substanţial LA REDUCEREA NUMĂRULUI DE OBIECTIVE SUPRAVEGHEATE
de către serviciile de informaţii la nivel naţional, PRIN DESCURAJAREA ŞI ELIMINAREA
PRACTICILOR privind: corupţia, şantajul, traficul de influenţă, abuzurile de putere, ce au crescut fără precedent după 1989.
Costurile suportate de la bugetul
public până în prezent fiind uriaşe, iar cei supravegheaţi, pe lângă imaginea şi
starea de spirit deprimantă urmare anchetelor, arestării şi condamnărilor, au fost
lăsaţi să săvârşească fapte penale, fără avertizare scrisă, compromiţând Preşedinţi,
Parlamentari, Prim Miniştri, Miniştri, personalităţi publice şi simpli cetăţeni.
Pentru aceste motive propun
ca protecţia informativ-operativă, să se aplice în mod permanent preventiv, persoanelor care deţin titlul
de Demnitari de Stat şi Publici atestaţi
ca membri ai Clubului Elitelor (anexa 6 şi 9 la LSNR), în perioada ocupării funcţiei
publice.
4. SUPRAVEGHEREA modului de
transmitere a INFORMAŢIILOR de la surse, secretizate, analizate, sintetizate şi
stocate în Banca de Date Operative la dispoziţia factorilor de decizie la nivel
naţional, de către ofiţerii specializaţi ai SSI, este necesară pentru STOPAREA UTILIZĂRII
INFORMAŢIILOR ÎN SCOPUL şantajului, sabotării factorilor de decizie, obţinerii unor
foloase materiale în interes personal sau de grup.
5. DEGREVAREA DGSI, de atribuţiile
cuprinse în prezentele propuneri de lege, DE CĂTRE PERSOANE JURIDICE PRIVATE, PJP
cod CAEN 7460 şi Detectivii Particulari DP în mod operativ, în vederea concentrării
întregii activităţi a DGSI asupra sectoarelor strategice, PENTRU REDUCEREA CHELTUIELILOR
de la bugetul public.
6. ACTIVITATEA Serviciului
Resurse Umane SRU în cadrul DGSI este benefică pentru faptul că FACE POSIBILĂ ORICE
înlocuire sau REDISTRIBUIRE DE CADRE în timp de pace, de crize său război.
7. ECONOMIILE FINANCIARE realizate
prin aplicarea prevederilor Legii Siguranţei Naţionale propuse, de organizare şi
funcţionare a Direcţiei Generale a Serviciilor de Informații, SUNT IMPORTANTE, schimbarea
fiind de natură administrativ-organizatorică, fără a fi afectată activitatea tehnico-informativ-operativă
pe plan intern şi extern, fiind suficientă o SIMULARE paralelă a activităţii curente
a actualului sistem şi cel propus, timp de 30 zile lucrătoare, de la data publicării
în Monitorul Oficial.
8. Actualele efective militare
şi civile a Serviciilor de Informaţii pe plan intern şi extern vor fi încadrate
în noua propunere de organizare a DGSI, pe principiul „omul potrivit la locul potrivit”
cu un înalt spirit patriotic românesc, responsabilitate şi sacrificiu, fără vicii
de comportament în familie şi societate, sănătoşi psihic, fizic, cu nivel de cultură
socio-politică şi profesională corespunzător funcţiei.
9. FORŢA COERCITIVĂ a prevederilor Legii Siguranţei Naţionale
şi a DGSI, propusă ca veriga lipsă în lanţul principiilor democraţiei şi a măsurilor
de prevenire, asigură CETĂŢENILOR români DREPTUL INALIENABIL la SECURITATE şi PROSPERITATE
cu demnitate, imperios necesară pentru SIGURANŢA NAŢIONALĂ a ROMÂNIEI ca membru
al UNIUNII EUROPENE, N.A.T.O şi Spaţiului Schengen.
10. Preţul informaţiilor şi
prevenirii dezastrelor posibile să se producă cu sau fără premeditare este mult
mai mic faţă de preţul înlăturării urmărilor dezastrelor, din acest motiv consider
eficienta eliminarea din faşă a oricărei tentative sau pedepsirea exemplară a celor
care au deţinut informaţii şi din diverse motive nu au oprit la timp producerea
acestora.
11. Noua lege a Siguranţei
Naţionale a României, prin prevederile anexei 6 şi 9, oferă electoratului posibilitatea
alegerii, între „politicieni” şi Demnitarii atestaţi ca membri ai Clubului Elitelor,
pentru reducerea numărului politicienilor şi funcţionarilor publici veroşi, actuali
şi viitori puşcăriaşi, a căror costuri de întreţinere se ridică la cca. 200 mil.
euro anual, sume ce pot fi utile pentru sănătatea şi prosperitatea naţiunii
române.
12. Susţinătorii acestui proiect
de lege, pot fi persoane fizice sau juridice indiferent de opţiunea politică, condiţia
fiind înţelegerea sensului şi rolului fiecărei prevederi din prezenta propunere
legislativă, pentru implementarea cu succes, în termen de 30 de zile lucrătoare
în condiţiile impuse în anexa 4 la LSNR.
Lt.Col.(r) Dumitru Prichici