Anexa 3 la LSNR
Propunere privind organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale a Serviciilor de Informaţii ( DGSI)
CAPITOLUL I. Dispoziţii generale.
Art.1. Direcţia Generală a Serviciilor de Informaţii este specializată în domeniul;
obţinerii informaţiei prin surse SI, prin SASI se verifică autenticitatea, se analizează,
clasifica, sintetizează şi se comunică ONLINE în timp util, pe căi secretizate prin
banca de date operative BDO, factorilor de
decizie cu atribuţii privind Siguranța Națională a României, cu confirmarea
primirii, valoarea utilă a informaţiei şi utilizarea în actul de decizie.
Activitatea Direcţiei Generale a Serviciilor de Informaţii este controlată legislativ
de Parlamentul României, prin Comisia Parlamentară Comună de Control a DGSI şi de
Consiliul Suprem de Apărare a Ţării, prin Preşedintele CSAT, din punct de vedere
tehnic-informativ-operativ, a structurii organizatorice centrale şi teritoriale
interne şi externe, a pregătirii militare şi profesionale a cadrelor, a mentenanţei
dotărilor tehnice, a veniturilor şi cheltuielilor.
Conform prevederilor Art.7 punctul a) din Legea Siguranţei
Naţionale a României propusă, DGSI prezintă rapoarte anual şi, în caz de forţă majoră,
Parlamentului României, lunar sau la cererea Preşedintelui României, în calitate
de Preşedinte al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
Art.2. Direcţia Generală a Serviciilor de Informaţii, obţine
informaţiile prin;
a) Surse de informaţii SI(1)
finanţate de la bugetul public (anexa 2, poz. 6-17), sunt subordonate Serv. de Supraveghere
a Informaţiilor SSI (2), Serv. Analiză şi Sinteză a Informaţiei SASI (3), prin Banca
de Date Operative BDO (4).
b) Persoane Juridice Private:
PJP (18), Detectivi Particulari DP (19), sub control SSI (2)
c) Denunţurile celor afectaţi
de faptele antisociale şi antinaţionale a unor cetăţeni şi a factorilor de decizie
în stat D (20)
Art.3. Informaţiile furnizate de sursele de informaţii SI (1),
sunt transmise ONLINE SASI (3), prin căi de acces secretizate clasificate şi supravegheate
de cadre specializate din SSI (2) împotriva atacurilor cibernetice, conform anexei
1 şi 2 la Legea Siguranţei Naţionale a României propusă.
Art.4 Nivelul de secretizare şi protecţie a informaţiilor este propus şi asigurat de
specialiştii Serviciului de Supraveghere a Informaţiilor SSI (2), aprobat de SASI
(3), menţinut până la transferul lor în Banca de Date Casate BDC (5), încadrate,
stocate şi accesate în conformitate cu prevederile Legii 182/2002 actualizata în
2015, privind protecţia informaţiilor clasificate, a surselor confidenţiale, împotriva
atacurilor CIBERNETICE, astfel: IP-informații publice, IS-informații secrete, ISS-informații
secrete de stat, ISID-informații secrete de importanţă deosebită, IUS-informații
ultra secrete.
Art.5. Informaţiile primite de Serviciul de Analiză şi Sinteză
a Informaţiilor SASI (3), verificate prin toate sursele subordonate SI (1), vor fi analizate,
clasificate, sintetizate şi transferate Băncii de Date Operative BDO(4), accesibile
beneficiarilor informaţiilor, conform Art.9 şi 10 din Legea Siguranţei Naţionale
a României propusă şi a prevederilor anexei 1.
Art.6. Informaţiile deţinute de sursele de informaţii SI (1),
necesare asigurării
Siguranţei Naţionale a României, indiferent de natura lor, vor fi furnizate, fie
la cererea expresă a beneficiarilor informaţiilor, fie din proprie iniţiativa în
timp util, pentru a nu reduce valoarea şi eficientă lor informativ-operativă în
actul de decizie, procedura efectuată sub control SSI (2) din cadrul SASI (3).
Art.7. Informaţiile secrete (IS) vor fi păstrate 10 ani în BDO (4),
informaţiile secrete de Stat (ISS) 15 ani, informaţiile secrete de importanţă deosebită
(ISID) 20 de ani, informaţii ultra secrete (IUS) 25 de ani, urmând a fi transferate
în Banca de Date Casate BDC (5) şi exploatate conform prevederilor Art. 28 din prezenţa
propunere legislative, Anexa 3 la LSNR
Art.8. DGSI, oferă informaţii din Banca de Date Casate (BDC)
5, contra cost conform tarifelor propuse de DGSI şi aprobate de CSAT(41), conform prevederilor
art.23, din Legea Siguranţei Naţionale a României.
Art.9. Toţi cetăţenii aflaţi
legal pe teritoriul României beneficiază de aceleaşi drepturi şi îndatoriri, având
acces la informaţiile din Banca de Date Casate BDC (5).
Art.10. În cazul constatării
unei posibile încălcări fără premeditare a prevederilor Legii Siguranţei Naţionale
a României, DGSI va lua măsuri urgenţe de atenţionare în scris, a persoanelor implicate,
pentru prevenirea şi stoparea săvârşirii unor astfel de fapte prevăzute la Art.11/1
din L.S.N.R.
Art.11. Dacă încălcarea prevederilor
Legii Siguranţei Naţionale a României, continua în mod premeditat, constituie temei
legal pentru a solicita organele abilitate, cu respectarea Codului de procedura
Penală, stoparea încălcării legii, pedeapsa în acest caz dublându-se.
Art.12. Dacă încălcarea prevederilor
Legii Siguranţei Naţionale, s-a săvârşit sub supravegherea DGSI, acceptând cu bună
ştiinţă săvârşirea faptelor, pedeapsa se aplică şi celor ce au tăinuit producerea
lor, conform prevederilor Art.26 şi 27 din LSNR.
Art.13. La cererea DGSI sau
a procurorului care susţine cauza în justiţie, poate fi reluată activitatea de supraveghere
ori de câte ori va fi necesar, pentru elucidarea cazului, pe bază de mandat .
Art.14. Mandatul emis de un
judecător, conferă DGSI şi procuraturii, împuternicirea de a folosi toate mijloacele
şi metodele de care dispun, fără a afecta starea materială, fizică, morală şi imaginea
publică a persoanei supravegheate.
Art.15. Cei care săvârşesc
asemenea fapte, care ar leza drepturile şi libertăţile fundamentale, viaţa particulară,
onoarea, interesele materiale ale celui supravegheat vor răspunde administrativ,
civil sau penal, după caz, suportând daunele morale şi materiale produse.
CAPITOLUL II Organizarea şi funcţionarea DGSI
Art.16. Pentru îndeplinirea
atribuţiilor stabilite prin Legea Siguranţei Naţionale, DGSI este condusă de un Consiliu Director, compus din: Directorul General
al DGSI specializat în domeniul juridic, informativ-operativ, militar strategic,
atestat ca Demnitar, autentificat în baza prevederilor Art. 8 punctul (b) din LSNR,
propus de Preşedintele României în funcţiune, aprobat în şedinţă comună, cu jumătate
plus unu din voturile Parlamentarilor prezenţi şi trei Directori adjuncţi permanenţi,
selecţionaţi prin concurs în cadrul DGSI.
Art.17. DGSI este organizat şi funcţionează pe baza a trei
principale direcţii; I, II şi III, conduse de Directorii adjuncţi permanenţi selecţionaţi
prin concurs în cadrul DGSI.
I - DGRS (31) - Direcţia Generală Resurse şi Servicii, condusă de
Directorul Adjunct al DGSI şi patru Directori adjuncţi permanenţi pentru Servicii;
(32-38), (33-34), (35-36), (37-39) anexa 2.
II - DGTO (21) - Direcţia Generală Tehnică Operativă, condusă de Directorul
Adjunct al DGSI şi nouă Directori adjuncţi permanenţi pentru Servicii; 22, 23, 24,
25, 26, 27, 28, 29, 30 anexa 2.
III - SASI (3) – Serviciul de Analiză şi Sinteză a Informaţiilor condus
de Directorul Adjunct al DGSI şi patru Directori adjuncţi permanenţi pentru Serv;
1-2, 3, 4, 5 anexa 2.
I - DGRS (31) - este deservită de DGTO (21) şi SASI (3).
II - DGTO(21) - este deservită de DGRS (31) şi SASI (3).
III - SASI (3) - este deservită de DGRS (31) şi DGTO (21).
Art.18. Pentru analiza problemelor
de interes general a DGSI, Directorii de unităţi şi Directorii adjuncţi ai Directorului
general al DGSI, constituie Consiliul Director al DGSI, care se întrunesc lunar
şi la ordinul Directorului general al DGSI.
Competentele în lipsa Directorului
general le stabileşte Consiliul Director prin regulament.
În executarea atribuţiilor
sale, Directorul general al DGSI emite ordine, regulamente şi instrucţiuni, pentru
bună desfăşurare a activităţii DGSI pe plan intern şi extern, pentru unităţile şi
subunităţile specifice Serviciilor de Informaţii, aprobate de CSAT.
Art.19. Eliberarea din funcţie a Directorului general al DGSI se face de către Parlamentul
României, la propunerea Preşedintelui României sau la propunerea şi prin votul a
cel puţin jumătate plus unu din totalul parlamentarilor.
Eliberarea din funcţii, transferul
sau trecerea în rezervă a cadrelor active, se face la cererea justificată a cadrului
activ sau la propunerea celui care l-a numit în funcţie, cu aprobarea şefului imediat
superior.
CAPITOLUL III. Personalul DGSI
Art.20. Personalul DGSI este alcătuit din militari activi
care îndeplinesc funcţii informativ-operative, tehnice, ştiinţifice, economice şi
administrative, permanente, constituite din absolvenţi ai şcolilor militare de ofiţeri
şi subofiţeri, liceelor de specialitate şi a facultăţilor de profil din România.
Persoanele angajate vor corespunde
prevederilor Art.24 din LSNR, vor fi de naţionalitate şi cetăţenie romana, căsătoriţi
numai cu persoane de naţionalitate şi cetăţenie romana, fără vicii de comportament,
să aibă împlinită vârsta minimă de douăzeci şi cinci de ani, sănătoşi fizic şi psihic
corespunzătoare funcţiei ce o vor ocupa în DGSI.
Art.21. Personalul DGSI, are
toate drepturile şi obligaţiile prevăzute în regulamentele militare, a Codului Muncii
şi celor specifice activităţii pe care o desfăşoară.
Art.22. Selecţionarea, încadrarea
şi pregătirea personalului se face de către Serviciul Resurse Umane SRU, conform
prevederilor regulamentelor şi instrucţiunilor DGSI.
Art.23. Personalul DGSI are
dreptul la uniformă militară, asistenta medicală şi juridică gratuită şi pentru
membrii de familie ai angajaţilor, copii, soţ sau soţie, astfel; pe tot parcursul
vieţii pentru soţul sau soţia cadrului activ, copii acestora până la terminarea
studiilor la vârsta de 25 de ani, şi pe tot parcursul vieţii pentru copii cu handicap.
Portul uniformei militare este
stabilit de regulamentul de ordine interioară a fiecărei unităţi DGSI are în cadrul
SRU (32) un birou de mobilizare şi evidentă unică a membrilor activi din ACMRR (38)
.
Personalul activ, în rezervă
sau retragere din DGSI, beneficiază de drepturile legale indiferent de locul de
muncă în care a activat, pe plan intern sau extern.
Art. 24. Paza obiectivelor
DGSI, este asigurată de cadre militare din Brigada Antiteroristă, care îşi recrutează
personalul din rândul absolvenţilor şcolilor de ofiţeri şi subofiţeri ai Ministerului
de Interne şi Ministerului Apărării Naţionale.
CAPITOLUL IV. Asigurarea materială
Art.25. DGSI, în limita competentelor,
elaborează propriul buget de venituri şi cheltuieli, asigura finanţarea unităţilor
pe plan intern şi extern, aprobă lucrările proprii de investiţii, efectuează activităţi
de import pentru uz intern, cu avizul CSAT.
Art.26. DGSI elaborează propriul
program de dotare tehnica-operativă, militară, pentru apărarea propriilor obiective,
pentru dotarea şi instruirea cadrelor militare din Brigada Antiteroristă şi a celorlalte
unităţi din subordinea sa, din domeniul administrativ, transporturi, sănătate, social
cultural, protocol, pe care îl supune spre aprobare CSAT, în vederea alocării sumelor
respective de la bugetul public.
Art.27. DGSI poate comercializa
pe piaţa internă şi externă prin unităţi desemnate de CSAT, Tehnica-Operativă din
producţia proprie care prin funcţiile şi utilizarea lor, nu pun în pericol Siguranţa
Naţională a României şi nici relaţiile de colaborare cu alte servicii de informaţii,
din ţări prietene.
Art.28. DGSI, prin Serviciul
Supraveghere Informaţii SSI şi Banca de Date Casate BDC, valorifica informaţii casate,
contra cost conform prevederilor Art.23 din LSNR.
Art.29. DGSI participa la competiţii
sportive interne şi internaţionale, prin autofinanţare, cu condiţia păstrării în
afară structurilor DGSI a personalului administrativ şi de instruire a sportivilor.
CAPITOLUL V. Dispoziţii finale
Art.30. În caz de necesitate,
când folosirea altor mijloace de constrângere nu este posibilă, Brigada Antiteroristă
BAT şi cadrele DGSI autorizate să poarte arme, pot folosi forţa armelor albe sau
a armelor de foc, în condiţiile prevăzute de lege.
Art.31. a) - Documentele interne
de orice fel ale DGSI, sunt secrete şi nu pot fi consultate decât în baza ordinului
scris al CSAT.
b) - DGSI, în baza prevederilor
Art. 3 litera „O” din L.S.N.R, verifică şi avizează în scris numirea cadrelor militare în funcții de comandă și a Demnitarilor
de Stat şi Publici în funcții de conducere, instruieşte informativ-operativ cadrele militare și Demnitarii
în perioada exercitării funcţiilor.
c) - Emite legitimaţii de observator
autorizat, presei scrise şi audio-vizuale române, conform prevederilor Art.12 din
LSNR.
d) - Informaţiile rezultate
din activitatea DGSI transferate la termenele prevăzute în Art.7 din prezenţa propunere,
vor fi transmise Băncii de Date Casate pentru valorificare cu acordul scris al CSAT.
Art.32. DGSI foloseşte pentru
individualizare şi recunoaştere, sigle cu modele şi descrieri prevăzute în anexa
5 la LSNR.
Art.33. Legea 14/1992, 1/1998
şi orice alte dispoziţii contrare prezenţei propuneri se abroga la data intrării
în vigoare a prezenţei propuneri legislative.
Întocmit, Lt.Col.(r) Dumitru
Prichici
Proiect protejat de Legea 8/1996,
ORDA şi OSIM.
Interzisă utilizarea proiectului,
fără acordul titularului legal.